hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قم|بزرگداشت آیت‌الله فقیه سبزواری در قم برگزار شد

قم|بزرگداشت آیت‌الله فقیه سبزواری در قم برگزار شد

بزرگداشت آیت الله سید صادق فقیه سبزواری در قم با حضور علما، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش رویداد ایران، به مناسبت دومین سالگرد ارتحال آیت الله سید صادق فقیه سبزواری، مراسم یادبودی جهت تجلیل از مقام علمی این عالم ربانی در مسجد رفعت قم برگزار شد.
در این مراسم جمعی از علما، طلاب، شاگردان و اقشار عادی جامعه حضور داشتند و با ذکر و قرائت فاتحه یاد و خاطر این عالم ربانی را گرامی داشتند.
حجت الاسلام تکیه ای طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: آیت الله سید صادق فقیه سبزواری در دامان پدری علامه در مشهد رشد کرد و به بالندگی رسید و در سنین جوانی برای ادامه تحصیل به قم هجرت و در 30 سالگی به درجه اجتهاد رسید.


وی افزود: آیت الله فقیه سبزواری همانند پدر و برادرانش از نخبگان اخلاق و تبلیغ در حوزه علمیه به شمار می رفت و تواضع ایشان زبانزد خاص و عام بود، به گونه ای که کمتر کسی متوجه شئونات خانوادگی و وزنه علمی ایشان می شد.



این واعظ شهیر ادامه داد: یکی از ویژگی های بارز آیت الله فقیه سبزواری را می توان احداث مسجد و حسینیه در شهرها مختلف کشور ذکر کرد.


تکیه ای گفت: آیت الله فقیه سبزواری با سفرهای طولانی جهت تبلیغ به شهرهای مختلف کشور، شمار فراوانی از جوانان را برای سربازی امام زمان تشویق و راهی حوزه های علمیه نمود که اکنون شاگردان آن عالم ربانی در حوزه های علمیه مشغول تدریس هستند و برخی دیگر نیز از خطیبان جمعه کشور شده اند که همه این اقدامات نزد پروردگار بی پاسخ نخواهد ماند.
وی دیگر ویژگی های آیت الله فقیه سبزواری را دعوت اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان را به کتاب خوانی ذکر کرد و افزود: کمتر کسی با ایشان برخورد داشت و هدیه ای از این عالم ربانی دریافت نکرده بود.

تکیه ای خاطرنشان کرد: مهمان نوازی از دیگر ویژگی های شاخص این عالم ربانی بود و در هر شهری که برای امر تبلیغ گام می نهاد مردم را برای زیارت حضرت معصومه (س) به قم دعوت می کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد